MENU
Jesteś tutaj: Szkolenia Jaki wybrać mój pierwszy (nie)nowy motocykl?

Jaki wybrać mój pierwszy (nie)nowy motocykl?

21:55, dnia 10 maj 2022r.
Kategoria:Szkolenia
503
0

Nie będę zawracał sobie głowy kupowaniem motocykla od dealera. W promieniu 100 km znajduje się wielu dealerów większości popularnych marek. Doradcy mogą pomóc.

Choć to już nie jest banał, rynek wtórny oferuje szeroki wachlarz produktów i usług. Na kupujących na tym rynku czeka wiele pułapek i rozczarowań. Nie powiem Ci, jak uniknąć "wpadki", ale wskażę najlepsze oferty na motocykle, które są stosunkowo niedrogie i idealne dla początkujących... w cenach do 15 000 funtów polskich.

Rynek i otoczenie stale się zmieniają, więc niektóre wpisy mogą stać się nieaktualne lub niewystarczające po zakończeniu projektu. W tym przeglądzie znajdziesz kilka słów kluczowych i haseł, które pomogą Ci znaleźć ten wymarzony. Są one wymienione alfabetycznie, a ja wybrałem najbardziej fascynujące (moim zdaniem).

Przegląd marek w porządku alfabetycznym(do 15 000 zł)

Aprilia

  • APRILIA PETGASO 650

Pegaso 650 to szosowo-terenowy funbike produkowany w latach 1992-2012. Uważa się go za całkiem udany. Wyposażony był w ten sam silnik, co BMW F650, czyli Rotax single o mocy 48 KM. Chociaż Aprilla Pegaso 650 była silnym konkurentem dla BMW F650, nie mogła konkurować z masywną pozycją BMW i przegrała walkę o udział w rynku. Nie polecałbym jednak tego silnika, ponieważ był bardzo paliwożerny.

Najbardziej polecane są modele wyprodukowane po 2001 roku, kiedy to silnik został zmodyfikowany i wprowadzono wtryskiwacze paliwa. Silnik Rotax został ostatecznie zastąpiony w 2005 r. przez Yamahę XT660. Pozostał on tam do końca.

Aprilia Pegaso ma konstrukcję bardzo podobną do BMW650. Oferuje również podobną jakość wykonania, ale za niższą cenę. Istnieją modele specjalne, np. z większą przednią szybą lub kufrem. Warto poświęcić trochę wysiłku, aby utrzymać dobrze utrzymany egzemplarz.

Przy poszukiwaniu tej marki warto zwrócić uwagę na Aprilię Scarabeo 500.

BMW

BMW F650GSF650/ F650GS/ G650GS-seria produkowana w latach 1993-2008. Są one klasyfikowane jako turystyczne enduro wyposażone w pojedynczy silnik Rotax o mocy 48 KM. Istnieje wiele wersji, od ekstremalnie szosowych po bardzo offroadowe. Motocykl bardzo popularny, duży rynek wtórny, łatwo dostępne części zamienne. Standardowy silnik w motocyklach wyprodukowanych po 2010 r. (G650GS lub G650 Sertao) pochodzi z Chin.

W tej chwili modele BMW z rodziny F650 i G650 wydają się być najbardziej przystępne, aby rozpocząć przygodę z tą marką. Polecamy.

Honda

  • HONDA CB500CB500, znana również jako "The Onion", to motocykl niezwykle popularny i uważany za najlepszy wśród motocykli dla początkujących. Jest to naked z bardzo mocnym, ekonomicznym silnikiem i pancerną konstrukcją. Ten motocykl jest idealny dla początkujących i łatwy do odsprzedania. Honda nadal produkuje ten motocykl w jego obecnej generacji. Honda to marka, którą uwielbiam, dlatego poproszono mnie o jej rekomendację.
  • HONDA NC700XNC700X to jeden z trzech modeli w serii NC (funbikes, naked bike i maxi-scooters). Ciekawostką jest silnik - pochodzi on z silnika, który został zaprojektowany specjalnie dla samochodów Hondy. Był on również montowany w Hondzie Jazz. Dla grupy NC został on skrócony o połowę. Z pierwotnych czterech cylindrów usunięto dwa, co dało całkowitą pojemność skokową 700 cm3. Silnik pracuje płynnie i równomiernie w maksymalnym zakresie obrotów wynoszącym 7000 obr/min. Charakterystyka momentu obrotowego silnika zapewnia dużą siłę napędową, a silnik spala mniej niż 4 l/100 km. Można go również zamówić z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów DCT.
  • HONDA VT750 SHADOWVT 750 Shadow, produkowany od lat 80. dla entuzjastów stylu cruiser. Nawet dla początkujących VT750 to klasyk, który jest łatwy w obsłudze i konserwacji. Starsze motocykle z rynku wtórnego będą miały inny wygląd niż te z katalogu. Będą wyposażone w bogaty osprzęt i dużo skóry, w tym frędzle i chrom, a także w pleksi.

Kawasaki

  • KAWASAKI ER6ER6 - miejski naked, dwucylindrowy motocykl o pojemności 650 cm3 , o ciekawej stylistyce, dość wąski, który dobrze sprawdza się w miastach. Jest to również jeden z najbardziej poszukiwanych motocykli w kategorii A2, ale ważne jest, aby wybrać model o małej mocy, ponieważ wersja otwarta może generować nawet 72 KM!
  • KAWASAKI NINJA 300Ninja 300- Ten silnik jest przeznaczony dla entuzjastów sportu. Jest to dwucylindrowy silnik, który może być używany do prowadzenia samochodu na torze. Moc 39 KM przy masie 172 kg pozwala osiągnąć prędkość prawie 200 km/h. Pod oznaczeniem Z300 model Ninja 300 jest również dostępny w wersji naked.

KTM

KTM 390 DUKE390 Duke - miejski naked z silnikiem o pojemności 375 cm3 i mocy 44 KM, w małej ramie 125. Waży 139 kg bez płynów i może rozpędzić się do 100 km/h szybciej niż motocykle klasy 500. Doskonale radzi sobie również na zakrętach. Komfort jazdy może być dla niektórych wadą. Miłośnicy sportu będą mogli znaleźć wersję z owiewkami i bardziej sportową postawą pod oznaczeniem RC390. Ten model jest uważany za prawdziwego małego demona w klasie A2.

Suzuki

  • SUZUKI Inazuma 250Inazuma 250 - Elegancki, miejski naked, który nie jest przeznaczony do osiągania prędkości, ale dla tych, którym zależy na wygodzie, łatwości prowadzenia i niskich kosztach eksploatacji. Jest bardzo zwrotny i wydaje się być najlepszym wyborem dla kobiet. Jest on nadal dostępny w nowych motocyklach Suzuki (V-strom 250). Dwucylindrowy silnik, który go napędza, jest niezawodny i bezawaryjny.
  • SUZUKI SFV 650 GLADIUSSFV650 Gladius - dziwaczny następca modelu SV650 to wygodny, niezawodny i dający wiele radości motocykl. Ważne jest, aby wybrać wersję, która spełnia wymagania kategorii A2.
  • SUZUKI BANDIT 650Bandit 650 - klasyk klasyków, który jest produkowany nieprzerwanie od wielu lat. To właśnie temu motocyklowi Suzuki zawdzięcza swój sukces. Motocykl jest napędzany niezniszczalnym silnikiem czterosuwowym, który może być chłodzony olejem i powietrzem. Popularny, niezawodny i tani. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety uwielbiają ten model. Można wybrać model naked lub touring z owiewką. Przy wyborze roweru należy zwrócić uwagę na wymagania normy A2. Na rynku jest jednak duży wybór. Ten motocykl zdecydowanie znajduje się na szczycie naszej listy, obok Hondy CB500.

Yamaha

  • YAMAHA MT03MT03 - jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych - jedna z silnikiem pojedynczym o pojemności 660 cm3 i mocy 48 KM, a druga z silnikiem o pojemności 300 cm3. Ten starszy model z dużym singlem jest idealny do jazdy po mieście i nadaje się do uzyskania prawa jazdy kategorii A2. Pojedynczy silnik nie nadaje się do jazdy na niskich obrotach. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z jego właściwości. Wydech nie jest przeznaczony do montażu na bocznych skrzyniach.
  • YAMAHA XT660R/XT660Z Tere - Enduro z silnikiem MT03 (48 KM). Istnieją dwie wersje: klasyczne, wąskie enduro o oznaczeniu XT660R z ławeczką o oznaczeniu XT660R. Motocykl turystyczny o oznaczeniu XT660Z z ławką i wysoką przednią szybą oraz wygodniejszym siedzeniem. Nie są to motocykle odpowiednie dla niższych kierowców, ponieważ wysokość siedzenia znacznie przekracza 80 cm. Ważna jest również wydajność paliwowa silnika. Lubi on wysokie obroty i może osiągać nawet 8 l/100 km.
  • YAMAHA XJ6XJ6 - Wersja modelu XJ600 z nowoczesnym silnikiem i chłodzona cieczą. Jednostka ta to rzędowa czwórka ze sportowego modelu R6 z pewnymi modyfikacjami. Jest to motocykl uniwersalny, niezawodny i ponadczasowy. Potrzebny będzie motocykl odpowiedni do kategorii A2, o mocy znamionowej 78 koni mechanicznych.

Mamy to, kilkanaście motocykli w przystępnej cenie. Powinieneś móc sobie na nie pozwolić. Będą one dla Ciebie idealne w fazie przejściowej, zanim będziesz mógł w pełni korzystać z opcji bez ograniczeń i limitów. Trzymam kciuki za udany wybór... a jeśli zakup motocykla na tę chwilę jest dla Ciebie nieosiągalny, może pomyślisz o tym, że taki motocykl warto wypożyczyć? To tania alternatywa dla pragnących tu i teraz wymagającej przygody.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*